منا آذری

ساخت وبلاگ

 

دروغگویی همسر مشکلی است که بسیاری از زوج ها از آن رنج می برند. دروغ گویی همسر باعث از بین رفتن اعتماد و صمیمیت بین زوجین می شود. در این مقاله به راه های تشخیص و درمان این مشکل پرداخته شده است.

شاید در ابتدا برای شما سخت باشد که بفهمید همسر شما فردی دروغ گو است یا خیر؟

 زوج های بسیاری از دروغ گویی همسر رنج می برند.

 شما باید ابتدا بفهمید علت دروغگویی همسرتان چیست و چه زمانی همسرتان به شما دروغ می گوید؟

 شما می توانید به دروغگویی همسرتان پاسخ دهید. اما اگر او به دروغگویی ادامه داد می توانید از راهکارهایی که در ادامه توضیح داده شده است کمک بگیرید.

تحلیل روانی دروغ گفتن چیست؟

 دروغ گویی یکی از مسائلی است که در همه دین ها نفی شده است و همه معتقدند کسی که دروغ می گوید دشمن خداست، اما به مرور زمان این رفتار در افراد عادی می شود و روی تمام روابط افراد تأثیر می‌گذارد.

 این رفتار، رفتاری کاملاً نادرست است و روی فرد تاثیر منفی می گذارد و به مرور زمان اطرافیان نمی توانند به فرد اعتماد کنند. 

وقتی فرد در زندگی مشترک دروغ بگوید زندگی را به نابودی می کشاند.

 دروغگویی به این معنا نیست که فرد قصد آسیب رساندن به دیگران را دارد اما ممکن است با دروغ گفتن تاثیر نامناسبی روی دیگران بگذارند.

ممکن است افراد به دلایل مختلف دروغ بگویند، مثلاً برای اینکه خود را ثابت کند، جلوی تنبیه پدر و مادر را بگیرند و نظر مثبت دیگران را جلب کنند دروغ می گویند.

چه افرادی بیشتر دروغ می گویند؟

افرادی که  احساس حقارت می کنند و نمی‌خواهند دیگران متوجه ضعف آن ها شوند بیش تر دروغ می‌گویند.

 چرا برخی افراد بر این باور هستند که دروغشان مصلحتی است و مشکلی ندارد؟

زیرا این افراد می‌خواهند عذاب وجدان کمتری داشته باشند. برخی افراد خود را با این مسئله توجیه می‌کنند که دروغ مصلحتی است ولی دروغ مصلحتی بدترین نوع دروغ است زیرا ما به این رفتار عادت خواهیم کرد و اسم هر کاری را مصلحت می گذاریم.

پیشنهاد مشاور: درمان بدبینی و شکاکیت همسر

چه افرادی بیشتر دروغ می گویند؟

 افرادی که علاقه ای به قانون ندارند و احساس حقارت می کنند برای اینکه کسی از حقارت آن ها آگاه نشود دروغ می‌گویند.

اصلاً مگر دروغ مصلحتی می شود؟

 نه دروغ مصلحتی وجود ندارد.

اگر افراد به بلوغ فکری نرسیده باشند از این بهانه استفاده می کنند. این رفتار به مرور زمان باعث می شود که اطرافیان حرف های فرد را باور نکنند و هیچ اعتمادی به او نداشته باشند.

دروغگویی چه تاثیری بر رابطه زناشویی می گذارد؟

دروغ گویی باعث می شود که ما دیگر نتوانیم به شریک زندگی مان اعتماد کنیم. 

زندگی با فرد دروغگو بسیار سخت است، وقتی همسرتان به شما دروغ می‌گوید و شما به او واکنش نشان می دهید کم کم دروغ در او درونی می شود و بعد از مدتی شما اعتماد خود را از دست می دهید و حتی ممکن است در برابر او عصبانی و خشمگین شوید.

 برخی خانم ها علت دروغگویی همسرشان را متوجه نمی شوند و با وجود صداقتی که دارند نتیجه ای عکس می بینند.

مقابله با دروغگویی همسر

 تشخیص دروغگویی همسر

  • به زبان بدن او دقت کنید.

 برخی افراد معتقدند که دروغ زبان بدن خاص خود را دارد، اگر شما بتوانید حالت های بدنی خاص او را پیدا کنید تشخیص آن به راحتی است. 

مثلا اگر افراد هنگام صحبت کردن بینی خود را زیاد بخارانند نشان دهنده دروغگویی او است یا مثلاً ممکن است برای پنهان کردن دروغ خود حرکاتی مثل بستن دهان یا دست گذاشتن روی چشمان و بینی داشته باشند، همچنین افراد دروغ گو به طور مستقیم به شما نگاه نمی کنند.

  • به تن صدای آن ها گوش دهید.

 به حرف‌های همسرتان گوش کنید فردی که دروغ می گوید گفتاری متفاوت دارد مثلاً ممکن است در هنگام صحبت کردن مکث طولانی یا لکنت داشته باشد.

  • به کلمات انتخابی و زبان او توجه کنید.

 ممکن است همسر شما برای توجیه دروغگویی از کلمات زیادی استفاده کند.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که دروغ می گویند بیشتر از قسم استفاده می کنند، همچنین ممکن است نفر سومی را وارد گفتگو کنند تا کمی بحث منحرف شود.

پیشنهاد مشاور: میزان تعهدپذیری در رابطه + تست خیانت سنجی

روش مقابله با همسر دروغگو

پایه و اساس هر زندگی اعتماد است اگر زن و مرد نتوانند به یکدیگر اعتماد کنند، زندگی برای آن ها سخت می شود و به مرور زمان در روابط عاطفی آن ها سردی و فاصله ایجاد می شود.

حس بدی است اگر شما در زندگی با همسرتان صداقت نداشته باشید و به شما دروغ بگویند اگر همسرتان به شما دروغ می گوید، طبیعی است که عصبانی شوید و عکس‌العمل تندd داشته باشید اما با این کار به نتیجه نخواهید رسید بلکه باید این مشکل را از ریشه برطرف کنید.

  • خودتان را مقصر بدانید

 گاهی اوقات علت دروغگویی همسر خود فرد است.

در هنگام دروغ نحوه برخورد شما تاثیر گذار خواهد بود. اگر شما به همسرتان سخت بگیرید او مجبور به دروغگویی می شود مثلاً اگر واکنش تندی نسبت به رفتار همسرتان نشان دهید و باعث دعوا و جنجال شوید او بیش تر دروغ می‌گوید.

یعنی همسر برای حفظ آرامش و دوستی از دروغ گفتن استفاده می کند. بنابراین بهتر است شما شرایطی را ایجاد کنید که از صادق بودن پشیمان نشود.

 اگر شما هم فردی باشید که دروغ می گویید باید اول خودتان این رفتار را ترک کنید و در هیچ شرایطی به همسر خود دروغ نگویید.

  • چشم بر بعضی دروغ ها ببندید.

 اگرچه دروغ رفتاری اشتباه است اما ممکن است در طول زندگی با آن مواجه شویم.

 برای اولین قدم باید به نوع دروغ توجه داشته باشیم به اینکه در طول رابطه چه مقدار دروغ شنیده ایم. هیچ وقت بر اساس یک دروغ همسر خود را دروغگو ندانید.

 گاهی زن و مرد دروغ های کوچکی به یکدیگر می گویند که تاثیر زیادی در زندگی آن ها نخواهد داشت مثلاً ممکن است که همسرتان به شما بگوید که قصد رفتن به خانه مادرش را دارد ولی به جای رفتن به خانه مادر به خانه دوستش برود.

 ممکن است شما از این رفتار ناراحت شوید اما مشکل بزرگی در زندگی شما ایجاد نخواهد کرد. هر چی دروغ بزرگ تر باشد تاثیر بیشتری در زندگی شما خواهد کرد.

  • نگاه تان را تغییر دهید.

دست خودتان است که تا چه حدی به طرف مقابل اجازه دهید به شما دروغ بگوید گاهی رفتار خود فرد باعث دروغگویی طرف مقابل می شود و این می تواند در دروغگویی شما و همسرتان تاثیر گذار باشد.

مثلا ممکن است همسرتان به شما بگوید که فلان ساعت در خانه است ولی دقیقاً همان ساعت به خانه نیاید. شاید همسرتان متوجه شده باشد که زمان درستی را برای به خانه رسیدن نگفته است، ولی تلاش می‌کند همان ساعتی که به شما گفته به خانه بیاید.

اما تلاش او کافی نیست و ممکن است حرف او دو تا شود شما به این مسئله می ‌توانید از دو زاویه نگاه کنید، اول اینکه شاید به درستی نمی تواند زمان را مدیریت کند و برنامه ریزی درستی ندارد و دوم اینکه شاید همسر شما فردی دروغ گو است و برای شما ارزش قائل نیست.

  • گفت و گو کنید.

 گفت و گو یکی از مهم ترین راه حل ها است. شما می توانید در مورد این مسئله با همسر خود صحبت کنید شما همچنین واکنش او را پیش بینی کنید.

اگر شما نتوانید رفتارهای همسرتان را پیش بینی کنید یعنی در مقابل رفتارهای او نتوانید واکنش مناسبی نشان دهید گفت و گوی مفیدی نخواهید داشت.

 شما در این روش واکنش های همسر خود را حدس می زنید و در مقابل این واکنش ها جواب های مناسب را پیدا می کنید و دست پر به سمت او می روید. با این روش می ‌توانید در برابر هر سوال و پاسخ، جوابی آماده داشته باشید.

 در واقع شما می دانید چه رفتار و عکس العملی داشته باشید و بهترین تصمیم برای شما چیست. شما باید خود را آماده هر حقیقتی کنید تا در موقع شنیدن پاسخ غافلگیر نشوید.

احتمال دارد همسرتان دلایلی را بگوید که شما آن ها را قبول کنید ولی حتی به آن دلایل هم راضی به شنیدن دروغ نباشید.

با همسرتان صحبت کنید و به او کاملا واضح بگویید که در چه زمینه های نمی تواند دروغ بگوید و شما بابت دروغ گفتنش در آن زمینه ها او را نمی بخشید. بعد از این گفتگو صبور باشید تا بتواند به راستگویی در همه زمینه ها عادت کند.

به هیچ عنوان اشتباهات گذشته او را به او یادآور نشوید و به او اجازه تغییر بدهید

  • با همسرتان پیش روانشناس بروید

اگر همسرتان به دروغگویی عادت کرده است پیش روانشناس بروید تا تحت درمان قرار بگیرد و این عادت را ترک کند، این عادت دروغگویی همسرتان می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شما شود.

برای شما خیلی خوب است که بدانید انگیزه همسرتان از دروغ گفتن چیست؟

منبع :  مقابله با دروغگویی همسر

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 3:20

 

یکی از مشکلاتی که زوجین به دلیل عدم آشنایی پیش از ازدواج در زندگی مشترک با آن روبرو می شوند خساست همسر می باشد. در واقع همسر خسیس و عدم آشنایی با شخصیت این افراد سبب بروز مشکلات زیادی در زندگی زناشویی می شود، اما نباید خساست را با اقتصادی بودن اشتباه گرفت.

خساست با اقتصادی بودن چه فرقی دارد؟

 خسیس بودن با اقتصادی بودن تفاوت‌هایی دارد و این تفاوت ها عبارتند از:

  • هدف از جمع کردن بیش از حد پول 
  • نگرش افراد دیگر از جمع کردن 
  • پیامدهای رفتار

فردی که پول های خود را جمع می کند قصد دارد به اهداف خود برسد این اهداف می تواند در مورد خانواده و فرزندان باشد:

 مثلاً قصد دارد فرزندش را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستد یا حتی می‌خواهد برای بعد از از دوران بازنشستگی پول جمع کند تا در دوران استراحت به هر جا که می خواهد برود. یعنی فردی که فکر اقتصادی دارد برای رسیدن به یک هدف مشخص تلاش می‌کند و پول را به موقع خرج می‌کند.

اما کسی که خسیس است در زندگی هیچ هدفی ندارد و فقط قصدش پول جمع کردن است هیچ دلیل برای خرج کردن پول ندارد.

شخصی که فکر اقتصادی دارد هیچ‌گاه سلامت و رفاه خانواده خود را به خطر نمی‌اندازد بجا و به اندازه خرج کرده و برای رفاه خانواده تلاش می‌کند اما فردی که خسیس است حاضر است به بدبختی بیفتد ولی خرجی نکند.

 فردی که خساست داشته باشد پول برای آینده پس انداز می کند، برای اتفاقاتی که ممکن است هرگز اتفاق نیفتد مثلا ممکن است بگوید پول جمع می کنم برای زمانی که قحطی بیاید تا بتوانم برای خانواده‌ام غذا بخرم در واقع دلایلی که فرد خسیس می آورد غیرمنطقی است.

آیا خساست ژنتیکی است؟

درست است که برخی ویژگی ها از طریق ژن منتقل می شود اما تاکنون ژن خساست پیدا نشده است.

خساست می‌تواند با برخی از اختلالات روانشناختی در ارتباط باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید چرا خانم و آقایی که خسیس هستند، فرزندان آن ها هم خسیس هستند؟

 این به دلیل ژنتیک نیست، بلکه به دلیل نحوه تربیت آن ها است. از آن جایی که والدین الگویی برای فرزندانشان هستند فرزندان با الگو برداری از والدین خسیس می شوند.

دلیل دیگر این امر این است که والدین فرزندانشان را وادار می کنند تا از آن ها چیزی نخواهد و این باعث می شود که در آینده کودکان چنین رفتاری را در پیش بگیرند.

اگر والدین نسبت به روابط عاطفی خود با فرزندان خساست به خرج بدهند در آینده، فرزندانشان وابستگی عاطفی شدیدی به همسر خود دارند.

 خساست چگونه به وجود می آید؟

 یکی از دلایل مهم در شکل‌گیری خساست، دوران از پوشک گرفتن کودک می باشد شاید از نظر شما این موضوع عجیب باشد اما این دوره تاثیر بسیار مهمی در رفتار کودک دارد.

 مهم ترین مشکلات زندگی افراد خسیس با خانواده فقط مربوط به مسائل مالی نیست و تنها شامل مردان نمی‌شود.

 اما برخی از افراد، خسیس بودن را بیشتر در مورد دارایی و مال می دانند. از آنجایی که مردان مدیریت خانه را برعهده دارند ممکن است بیشتر خسیس به نظر برسند اما هر دو یعنی هم زن و هم مرد می توانند در زندگی مشکل ایجاد کنند.

 خساست به معنای این است که فرد از پول خرج کردن در دوره‌ای که افراد به آن احتیاج دارند سرباز می زند.

ممکن است شما در طول زندگی با افراد خسیس در ارتباط باشید، آن ها نسبت به پول خرج کردن بسیار سخت گیر هستند.

 اگر این افراد ازدواج کنند، پس از تشکیل خانواده این موضوع شدت بیشتری پیدا می کند و می تواند زمینه را برای مشکلات جدی تر فراهم کند، زیرا این افراد خساست بیشتری نسبت به اعضای خانواده خود دارند و این امر روی روابط آن ها تاثیر خواهد گذاشت و حتی ممکن است باعث جدایی افراد شود.

 اما اگر هر دو طرف شبیه به هم باشند از کنار هم بودن لذت می برند.

 فرد خسیس در مورد هر مسئله ای با پول صحبت می کند، مثلاً عشق و محبت را با نوع هدیه و هزینه آن می سنجد. 

به خاطر داشته باشید که مدیریت، موضوع بدی نیست ولی بعضی از افراد چنان وابسته به پول هستند که نمی توان آن ها را از پول جدا کرد.

 زندگی با این افراد بسیار سخت است و معمولا از زندگی لذت نبرده و همیشه نگران هستند که دیگران سر آن ها کلاه نگذارند یا پول خود را از دست ندهند.

همسر خسیس را بشناسید و چگونه با او رفتار کنیم

نشانه های خساست در همسر

 ممکن است شما در ابتدا با همسرتان آشنایی نداشته باشید و علت برخی کارها را سادگی او بدانید، مثلا اگه هدیه ای ارزان قیمت برای شما خرید ابتدا عاشق سادگی او شوید ولی به مرور متوجه شوید که علت خساست بوده است.

 نشانه های خساست

  • صحبت از خرید نمی کند.
  •  اگر چیزی خراب شود آن را تعمیر می کند و از خرید دوباره آن خودداری می کند.
  • از شما می‌خواهند کمترین هزینه را داشته باشید.
  •  از نظر او هدیه دادن کار بیخودی است.
  •  از درآمد خودش کاری انجام نمی دهد و اگر چیزی ضرورت داشته باشد روی درآمد شما حساب می کند.
  •  زمانی که از او پول می خواهید داد و بیداد راه می‌اندازد.
  •  دوست ندارد با دیگران معاشرت داشته باشد.
  •  به جای زنگ زدن پیامک می دهد.
  •  به جای اینکه لباس نو بخرد لباس های تکراری می پوشد.
  •  اگر در مورد حساب بانکی و درآمد از او سوال بپرسید جواب درست به شما نمی دهد.
  •  نمی توانید از او پول قرض بگیرید.
  •  حاضر است مدت زمان طولانی پیاده راه برود ولی از ماشین استفاده نکند.

چه کسی خسیس و چه کسی صرفه‌جو است؟

همان طور که در ابتدا بیان شد برخی از افراد خساست و صرفه جویی را باهم یکی می دانند. 

برخی افراد در ابتدا فکر می‌کنند که همسری با فکر اقتصادی نصیب آن ها شده است و به همین خاطر به او جواب مثبت می دهند، اما بعد از مدتی متوجه خساست او می شوند حتی او در مورد مخارج ضروری هم  ممکن است خساست به خرج بدهد.

تشخیص نشانه های خساست در همسر آینده

  • همه چیز را به پول ربط می دهد

وقتی شما در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنید او با پول نتیجه‌گیری می‌کند، مثلاً ممکن است شما در مورد سفرتان صحبت کنید و او حساب کند که این سفر چقدر هزینه دارد.

  • حرف زدن از خرید

وقتی از او می‌خواهید که چیزی برایتان بخرد او شروع به دعوا با شما می کند.

او نمی تواند چیزهای جدید را ببیند و همیشه با وسایل کهنه سر می کند حتی حاضر است با وسیله قدیمی و خراب سر کند ولی وسیله جدید نخرد.

  • شما را وادار به خرج نکردن می کند

مثلا ممکن است به شما بگوید من نمی خرم، من نیاز ندارم تا شما هم از خرج کردن منصرف کند.

  • تعارف شما را برای پرداخت هزینه قبول می کند.

در اینجا حقوق زن و مرد را برابر می داند مثلاً ممکن است شما برای آشنایی بیشتر با او به بیرون بروید و تعارف بزنید که شما حساب خواهید کرد او قبول می کند. این کار می تواند یکی از دلایل خساست باشد و باید در ازدواج خود دقت بیش تری داشته باشید.

البته ممکن است به دلایلی همچون جا گذاشتن کیف پول و یا عدم آشنایی با عرف این اتفاق صورت گیرد.

  • هدیه دادن را کار بیهوده می داند.

 معمولاً در جلسات اول هدیه و گل دادن درست نیست اما اگر رابطه شما پیشرفت کرد و نامزدتان در مقابل خرید هدیه مقاومت کرد و برای این کار خود دلایل غیرمنطقی آورد به خساست او شک کنید.

 زندگی پر از تاریخ های خاص است، مردی که خساست داشته باشد این تاریخ ها را برای شما جهنم می کند.

  • روی درآمد شما حساب می کند.

 افرادی که خساست دارند تلاش می کنند که همسر شاغل داشته باشند و حتی ممکن است در نحوه خرج کردن دخالت کنند اگر نامزد شما روی این مساله تاکید کرد بیشتر دقت کنید.

  • اگر موقعیت اورژانسی پیش بیاید از پول قرض گرفتن می ترسید.

شاید یک موقعیت اورژانسی برای شما پیش بیاید اما از واکنش او بترسید زیرا ممکن است با شما دعوا کند.

در این شرایط نمی توانید روی همسر یا نامزد خود حساب کنید و باید دنبال کمک گرفتن از دیگران باشید.

  • به دنبال مکان‌های ارزان است.

تجربه غذا خوردن در مکان‌های ارزان همیشه نشان دهنده صمیمیت نیست و گاهی می تواند نشان دهنده احساسات فرد باشد، در این شرایط شما باید در تصمیم خود دقت بیشتری کنید.

 موارد دیگری برای خسارات افراد وجود دارد که عبارتند از:

  • از رفت و آمد بیزار هستند.
  •  وسایل قدیمی و کهنه دارند و معتقد هستند روزی  به کار می آید.
  •  هر وقت از درآمدش بپرسی هیچ پاسخی نمی‌دهد.
  •  در رستوران چیزی نمی خورد مگر اینکه مهمان کسی باشد.

 مقابله با همسر خسیس

اگر با فرد خسیس ازدواج کنید باید بدانید که به تنهایی نمی توانید احساسات همسرتان را از بین ببرید و فقط می توانید تلاش کنید که مدارا و سازش داشته باشید.

  • ایجاد منبع مالی برای خودتان

 اگر فردی، همسر خسیس داشته باشد باید به دنبال منبع مالی باشد یعنی از توانایی‌های خود استفاده کند تا کسب درآمد کند، زیرا نمی تواند برای خرج های خود از همسرش پول بگیرد.

  • هیچ گاه از همسر خود در جمع شکایت نکنید.

 به خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی تواند کمکی به شما کند و بیان این موضوع در جمع  می‌تواند باعث ناخوشایندی  شود و همسرتان را خشمگین کند.

منبع :  همسر خسیس را بشناسید و چگونه با او رفتار کنیم

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت: 4:49

 

با همسر بدبین چه کنیم؟ زمانی که در رابطه و زندگی افراد،  شک و بدبینی وجود داشته باشد به تدریج رابطه ی آن ها رو به سردی می رود و صمیمیت آن ها کم می شود.

 بنابراین بهتر است که افراد  این بدبینی را از بین ببرند. برخی افراد ممکن است علت بدبینی و شکاکیت را فضای مجازی بدانند ولی فضای مجازی تنها راه بدبینی را هموارتر می‌کند.

 برخی از افراد دائماً پیام های همسر خود را چک می کنند این کار باعث می‌شود به تدریج همسرشان اعتماد به نفس خودرا ازدست بدهند.

 از طرفی برخی از مردان وفاداری به همسر را در پیش می گیرند اما شکاکیت بیش از اندازه ی آن ها باعث خیانت می شود.

 رفتار والدین شکاک چه تاثیری روی فرزندان می گذارد؟

 الگوی فرزندان معمولاً والدین هستند و بعد از آن فرزندان الگوهای دیگر مثل دوستان، خویشاوندان و معلمان را پیدا می کند.

 اگر فرزندان ببینند که پدر و مادر،  حرمت ها را زیر پا می گذارند و در مورد مسائلی صحبت می‌کنند که کودکان نباید اطلاعی از آن داشته باشند.

در برخی از شرایط نیز کودک پیام های متفاوتی از پدر و مادر دریافت کنند یعنی پیامی که از پدر دریافت میکنند با پیام مادر یکسان نیست در این صورت احساس می کنند الگوی درستی ندارند.

ما باید بستری برای تربیت درست فرزندان فراهم کنیم تا دیدی واقع بینانه و خوش بینانه داشته باشند.

9 نشانه های همسر شکاک و بدبین

 نمی توان به راحتی گفت که همسر چه زمانی به شکاکیت و بدبینی مبتلا شده است. گاهی اوقات پرسیدن سوالاتی مثل باکی بیرون بودی؟ با کی حرف می زدی؟

ممکن است به اشتباه تعبیر شود و افراد علت آن را دلتنگی بدانند در صورتی که علت آن می تواند شکاکیت و بددلی باشد و حتی ممکن است باعث برخوردهای فیزیکی و جسمی شود.

1- فکرهای سرشار از بدبینی و بدگمانی

فردی که دچار شکاکیت می‌شود نسبت به تمام امور و قضایا شکاک و بدبین است و حتی ممکن است کوچک ترین عملی از نظر او ناخوشایند باشد.

رابطه هایی که با شکاکیت همراه است یا کاملا سیاه است یا کاملاً سفید و چیزی بین این وجود ندارد. شما نمی توانید با فردی که دچار شکاکیت است صحبت منطقی داشته باشید.

2- حسادت

 افرادی که دچار شکاکیت و بدلی هستند به همه افراد حسادت می کنند حتی ممکن است حرف زدن همسر با جنس مخالف از نگاه آن ها خیانت باشد.

 شما شاید بتوانید او را متقاعد کنید که رابطه ای عادی با فرد دارید اما ممکن است کوچک ‌ترین حرکتی از طرف شما باعث فوران او شود. در چنین رابطه ای شما همیشه مقصر هستید.

3- عقده آزار و اذیت

 افرادی که دچار شکاکیت هستند احساس می کنند که همسرشان همیشه به آن ها خیانت می کند. او فکر می کند که از او سوءاستفاده شده است بنابراین حتی اگر شما بهترین رفتار با چنین مردانی داشته باشید بازهم ممکن است مورد آزار و اذیت قرار بگیرید.

4- بی اعتمادی

شک و بدبینی باعث بی اعتمادی می شود. چنین مردانی به راحتی به کسی اطمینان نمی‌کنند و دائماً به دنبال کشف توطئه هستند.  معمولاً دوستان کمی دارند.

5- خواندن فکر دیگران

 ممکن است گاهی شما متوجه شده باشید که همسرتان به شما خیره شده است اما باید بدانید که همسرتان قصد دارد فکر شما را بخواند و شما با کوچک ترین حرکتی مثل اخم کردن سرنخ های جالبی در اختیار او قرار می دهید.

6- زود قضاوت کردن

اگر همسر شما فردی شکاک است شما نمی توانید با او صحبت منطقی داشته باشید زیرا او سریع نتیجه گیری می کند و شما را مقصر معرفی می کند و از نظر او هر کاری که شما انجام می دهید خیانت است و هر چه که شما به او توضیح می دهید نظرش تغییر نمی‌کند.

 شکاک بودن همسر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

7- بددلی به خاطر روابط قبلی

ممکن است شما سابقه خوبی در وفاداری در روابط قبلی نداشته باشید.

یا ممکن است همسر شما ازدواجی در گذشته داشته باشد و به او خیانت شده باشد و این دلیلی برای بدبینی نسبت به شما باشد.

8- بدبینی به خاطر تفاوت ارزش ها 

ممکن است شما هیچ گاه به همسرتان خیانت نکرده باشید اما نوع رفتار شما با جنس مخالف به گونه‌ای باشد که از نظر همسر شما خیانت به شمار بیاید در واقع خط قرمزها و مرزهای شما با هم متفاوت است.

9- شکاک بودن بیمارگونه

 ممکن است شما هیچ رفتار اشتباهی از خود نشان نداده باشید و رفتارهای کاملاً معقولانه و متعهدانه داشته باشید اما همسرتان دچار شکاکیت باشد.

 در برخی از بیماری ها، توهماتی وجود دارد مثلاً افراد فکر می کنند که شما به او خیانت می کنید و حتی چنین فردی فکر می‌کند که همه اطرافیان برای خیانت به او نقشه می کشند.

 شما نمی توانید به راحتی این افراد را متقاعد به درمان کنید زیرا آن ها معتقدند که روانپزشک و مشاور هم قصد خیانت به او را دارند.

همسر بدبین

 رفتار با همسر شکاک باید چگونه باشد؟

ممکن است همسرتان گوشی شما را چک کند و با کوچک ترین صدایی از تلفن همراه شما از خود واکنش نشان دهد در چنین مواقعی باید به شما بگوییم که شما با همسری شکاک مواجه هستید.

 اعتماد و احترام دو محور اصلی در رابطه است که اگر هر یک از آن ها دچار آسیب شوند به رابطه شما خدشه وارد می شود.

 شک به همسر می تواند احترام و اعتماد را از بین ببرد و باعث طلاق افراد شود.

شک، موضوعی ویران‌کننده است که گاهی می تواند به شدت به رابطه آسیب وارد کند.

  • سرنخ ها را پیدا کنید.

 اولین قدم این است که نخستین جرقه های شک در همسر را پیدا کنید. با خود فکر کنید که چه رفتارهایی باعث شکاکیت همسر شما شده است و شما چه واکنش هایی در مقابل شکاکیت همسر انجام داده اید.

 در واقع گذشته خود را مرور کنید. نشانه ها و آثار آن را پیدا کنید.

 اگر رفتار های شما باعث شکاکیت و بددلی همسرتان شده باشد باید آن ها را بپذیرید و سعی کنید که این رفتارها را حذف کنید زیرا باید شما اعتماد همسر خود را برانگیزید.

 

  • گفت و گو کنید.

به جای اینکه رفتاری پرتنش و پرخاشگرانه داشته باشید با همسرتان صحبت کنید و به حرف های او گوش دهید.

 گاهی ممکن است همسرتان از ترس ها صحبت کند بنابراین شما می‌توانید با صحبت کردن بهترین راه حل ها برای کاهش بدبینی و شکاکیت را پیدا کنید.

 شما می توانید برای کاهش بدبینی همسرتان، در طول روز او را از برنامه‌هایتان باخبر کنید.

 اگر همسرتان از شما خواسته های نامعقول داشت می توانید به او نه بگویید و دلایل منطقی خود را مطرح کنید. گاهی ممکن است شما پیشنهادهای همسر را بپذیرید این نشان دهنده باج دادن نیست بلکه شما به فکر زندگیتان هستید.

  • به همسرتان نشان دهید که تکیه گاهی برای شما است.

 یکی از دلایل بدبینی همسرتان این است که او نمی تواند به درستی احساسات خود را بیان کند مثلاً ممکن است شما را از رفتن به همه جا منع کند اما بهترین کار برای کاهش بدبینی این است که به همسرتان این اطمینان را بدهید که او برای شما بهترین تکیه گاه است. برای این کار می توانید در مهمانی ها تمام توجه خود را به همسر معطوف کنید.

 

  • در ارتباطات اجتماعی خود خیلی مراقب باشید.

سعی کنید در محیط کاری با همکاران خود صحبت غیر کاری یا تماس های غیر ضروری نداشته باشید زیرا این روابط باعث بی اعتمادی همسر شما می شود، حتی اگر شما فکری در سر نداشته باشید.

 

  • برای کاهش بدبینی همسرتان روی رفتارتان کار کنید.

 شایدبرخی رفتارها در نگاه شما شک بر انگیز نباشد ولی شاید همین رفتارها از نگاه طرف مقابل خیانت و پنهان کاری باشد پس هیچ گاه بهانه دست همسرخود ندهید.

 

  • از همسر بدبین خشمگین نشوید.

 در برابر بدبینی و شکاکیت همسر رفتارهای پرخاشگرانه نشان ندهید اگر شما به او اتهام بزنید یا او را سرزنش کنید ممکن است واکنش بدتری از خود نشان بدهد.

 

منبع :  با همسر بدبین چگونه رفتار کنیم؟

 

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 3:36

 

برای این که ازدواج موفقی داشته باشید و بتوانید تشکیل خانواده بدهید باید مهارت های شناخت شوهر خوب را به دست آورید و برای این شناخت نیاز به زمان و تصمیم گیری درست وجود دارد، زیرا عشق به تنهایی برای زندگی کافی نیست و زندگی مشترک تنها با وجود عشق امکان پذیر نمی باشد.

به همین دلیل افراد برای این که بتوانند ازدواج موفقی داشته باشند، باید بسیاری از ملاک ها را مورد بررسی قرار دهد و این ملاک ها را برای شناخت همسر در نظر بگیرد تا اگر به اشتراک و تفاهم رسیدند بتوانند اقدامات لازم برای ازدواج را انجام دهند.

پیشنهاد مشاور: ملاک های ازدواج

یکی از کار هایی که باید قبل از ازدواج صورت گیرد شناخت مردان می باشد، برای شناخت مردان قبل از ازدواج روش هایی وجود دارد که اگر آن ها را به خوبی بدانیم و به درستی به کار ببریم آشنایی و شناخت بهتری نسبت به فرد خواهیم داشت.

شناخت مردان در مقایسه با زنان سخت تر می باشد زیرا مردان در مورد خود اطلاعاتی نمی دهند و ابراز احساسات نمی کنند به همین دلیل نمی توان سریع به شناخت رسید، برای شناخت مردان فاکتور های وجود دارد که باید این فاکتور ها را مورد بررسی قرار داد.

در این مقاله راه هایی که برای شناخت مردان قبل از ازدواج و ملاک هایی که برای ازدواج لازم است را مورد بررسی قرار داده و مطرح می کنیم.

عوامل شناخت مردان قبل از ازدواج

برای همسر شناسی باید برخی از فاکتور هایی که باعث شناخت مرد می شود را مورد بررسی قرار داد زیرا اگر آشنایی کامل در امر ازدواج به وجود نیاید زوجین با شکست رو به رو می شوند، ازدواج بدون شناخت عواقب زیادی را به همراه دارد.

برخی از ملاک هایی که برای شناخت مردان قبل از ازدواج لازم است را در زیر مطرح می کنیم.

  • شناخت خانواده مرد 

خانواده یک اجتماع کوچک و بستری می باشد که همه در آن رشد می کنند و شخصیت خود را در آن شکل می دهند بنابراین باید قبل از ازدواج، خانواد فرد را به طور کامل شناخت، در شناخت مسائلی مانند خانواده، فرهنگ، آداب و رسوم و نحوه برخورد اعضای خانواده با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد و باعث آشنایی افراد با یکدیگر می شود به طوری که به فرد کمک می کند تا تصمیم درستی پیش از ازدواج بگیرد.

برای این که تحقیقات قبل از ازدواج انجام گیرد می توان اطلاعاتی را از طریق صحبت کردن با فرد و یا اطرافیان او به دست آورد.

پیشنهاد مشاور: قبل از ازدواج دشمنان رابطه خود را شناسایی کنید

  • شناخت شخصیت فرد

هیچ وقت نمی توان به طور کامل یک فرد را شناخت و امکان شناخت کامل وجود ندارد اما اگر فردی بدون شناخت کافی اقدام به ازدواج کند در این صورت تصمیم او از نظر عقلانی درست نخواهد بود.

شما می توانید برای این که اطلاعاتی در مورد مرد به دست آورید با او معاشرت و رفت و آمد کنید در این صورت به مرور زمان اطلاعاتی در مورد شخصیت، دیدگاه و نحوه برخورد او با دیگران به دست می آورید و به خوبی می توانید با او آشنا شوید.

معمولا زنان و مردان در اوایل آشنایی شخصیت خودشان را بهتر از آن چه که هستند نشان می دهند و نمی توانید به طور صحیح آن ها را بشناسید به همین خاطر در امر شناخت عجله نکنید و برای آشنایی زمان نسبتا زیادی را در نظر بگیرید

  • شناخت علایق مرد قبل از ازدواج

شناخت علایق همسر یکی از مورد ضروری می باشد و برای آن باید وقت گذاشت و صبر و حوصله داشت تا بتوانیم بیشتر با سلیقه و علایق فرد آشنا شویم و و در مورد موضوعات مختلف در مورد علاقه فرد آشنایی لازم را به دست آوریم.

برای مثال شما می توانید در مورد موضوعاتی مانند هنر، استعداد، غذای مورد علاقه، سبک موسیقی، نحوه گذراندن اوقات فراغت و مسائل دیگر با مردی که دوست دارید با او ازدواج کنید بپرسد و شناخت کافی را در این مسائل به دست آورید.

  • شناخت اهداف مرد

برای این که آشنایی لازم را در مورد فرد به دست آورید باید قبل از ازدواج با اهداف مرد آشنا شوید، تا بتوانید برای زندگی زناشویی و آینده خود تصمیم درستی را بگیرید.

اگر اهداف شما با یکدیگر تضاد بسیاری داشت زود تصمیم نگیرید و با کمک مشاور بهترین تصمیم را بگیرید.

برای مثال یکی از اهداف همسر آینده شما می تواند مهاجرت به کشور دیگری باشد در حالی که شما اینطور اهدافی ندارید در این صورت باید به درستی و به کمک مشاور تصمیم درستی را بگیرید.

چگونگی شناخت مردان پیش از ازدواج

راه های شناخت مردان قبل از ازدواج

بر اساس مطالبی که ذکر شد شناخت مردان پیش از ازدواج بسیار سخت تر از شناخت زنان می باشد، زیرا مردان اهل اطلاعات دادن نیستند و مانند زنان زیاد اهل صحبت کردن نیستند به همین دلیل نمی توان به شناخت دقیقی در مورد آن ها رسید، برای شناخت آن ها باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد.

  • نحوه برخورد با دیگران

یکی از روش هایی که می تواند در شناخت مردان کمک کند بررسی نوع برخورد و تعامل آن ها با افرادی مانند دوستان، همکاران و خانواده می باشد و تنها برخورد آن فرد با شما ملاک درستی نیست.

زیرا افراد با توجه به موقعیت های مختلف برخورد های متفاوتی با افراد دارند به همین دلیل باید همه برخورد آن ها را زیر نظر گرفت تا به نتیجه درستی برسید.

  • صحبت با مرد

یکی از اصل ترین راه ارتباطی که می توان به راحتی از فرد اطلاعاتی را به دست آورد صحبت و گفت و گو می باشد بنابراین برای شناخت مرد قبل از ازدواج باید فرصتی را برای پرسیدن سوال هایی مانند علایق، خانواده و شخصیت فرد کنار گذاشت.

اما پرسیدن و سوال کردن از آن ها نباید به صورت بازجویی باشد زیرا در این حالت فرد طفره می رود و اگر تحت فشار قرار بگیرد به سوال ها به درستی پاسخ نخواهد داد و علاقه ای به ادامه صحبت نخواهد داشت در این صورت امکان پنهان کردن مسائل و تحریف اطلاعات بسیار زیاد می باشد.

منبع : چگونگی شناخت مردان پیش از ازدواج

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 ساعت: 3:33

 

باید نگذارید خیانت در زندگی مشترک وارد شود.

ویلیام گلاسر در مورد زندگی مشترک و عشق می گوید، زوج هایی که زندگی خود را با عشق و علاقه شروع می کنند  باید از آن مراقبت کنند و گرنه از عشق و صمیمیت آن ها کم می شود و با گذشت زمان ممکن است زندگی آن ها به جدایی کشیده شود.

اما بسیاری از افراد صمیمت و محبت زندگی آن ها کم شده و زندگی مشترکشان به صورت یکنواخت در می آید و ممکن است به ارتباطات نامشروع روی بیاورند.

افرادی که به خیانت و روابط نامشروع روی می آورند باید توجه داشته باشند که خیانت یک روزه به وجود نمی آید و هنگامی که پای خیانت در میان است بدون شک روندی را پشت سر گذاشته و فرد روزا با شخصی رابطه نامشروع داشته است.

در این مقاله دلایل خیانت را مورد بررسی قرار می دهیم.

نبود عشق و خیانت در زندگی مشترک

خیانت به دلایل مختلفی به وجود می آید و مهم ترین آن می تواند عشق نورزیدن و نبود محبت میان زوجین باشد.

هنگامی که فرد محبت و عشق کافی از همسر خود دریافت نکند و نتواند از نظر عاطفی به درستی نیازهایش را رفع کند به احتمال زیاد وارد رابطه ای دیگر می شود تا نیازهای جنسی و عاطفی خود را رفع کند.

عشق و علاقه در ازدواج ممکن است بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج به وجود آید، فرد باید این عشق و علاقه را حفظ کند و تلاش کند تا آن را تقویت کند، اگر برای تقویت آن تلاش نکند ممکن است به مرور زمان صمیمت و علاقه آن ها کاهش یابد.

افرادی که عاشق یکدیگر می شوند و به ازدواج فکر می کنند باید تا جایی که امکان دارد نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند و اخلاقیات و حساسیت های طرف مقابلشان را به خوبی بدانند و نسبت به آن ها بااحتیاط رفتار کنند تا مشکلاتی برای آن ها به وجود نیاید.

بر اساس نظر مشاوران زوجین باید آموزش های لازم را در زمینه مهارت های ارتباطی ببینند تا بتوانند مشکلات و تعارضات خود را به خوبی رفع کنند و توانایی حل مشکلات و تعارضات خود را داشته باشند و از شکستن حرمت ها و بی احترامی کردن به فرد جلوگیری شود.

برگشتن به گذشته و رابطه های قبل از ازدواج

برخی از افراد هستند با اینکه پرونده رابطه قبلی آن ها هنوز باز است اما به زندگی مشترک با یک شخص جدید فکر می کنند و بعد از مدتی زندگی خود را آغاز می کنند و آن ها با شک و دوددلی زندگی جدیدی را برای خود شروع می کنند و بعد مدتی ممکن است پشیمان شوند و به رابطه های خود پایان دهند.

اما افرادی که از رابطه قبلی دارند و هنوز رابطه گذشته خود را فراموش نکرده اند و پرونده آن باز است، ابتدا باید تکلیف خود را با این رابطه روشن کند و بعد در مورد ازدواج و شروع زندگی جدید فکر کنند.

برای ازدواج باید اهداف خود را به درستی بداند و توانایی های خود را به خوبی بشناسد تا بتواند تشخیص دهد تا چه حد آمادگی برای ازدواج دارد.

بعد از شناخت خود باید آگاهانه تصمیم جدی بگیرد و بعد از گذشت مدت زمان مشخص و هنگامی که از نظر فکری و ذهنی آمادگی لازم را پیدا کرد می تواند برای شروع رابطه جدید و آغاز زندگی مشترک اقدام کند.

خیانت و فرار از مشکلات

بر اساس نظریه مشاوران طلاق، بسیاری از انسان های ضعیف وقتی به مشکل های عمیق و اساسی در زندگی رو به رو می شود برای فرار از آن و حفظ آرامش خود ممکن است به سمت مواد مخدر و یا رابطه های نامشروع کشیده شود.

این افراد ممکن است زمانی که به مشکلات مالی، بدهی یا جروبحث های مداوم در خانه و… رو به رو می شوند ممکن است برای فرار از موقعیت فعلی خود به سیگار کشیدن، مشروبات الکی و روابط نامشروع روی بیاورند.

چنین افرادی توانایی ندارند تا مشکلات شان را به خوبی رفع کنند و مهارت حل مسئله در آن ها ضعیف می باشد و هنگامی که در شرایط سخت قرار می گیرند توانایی حل آن را ندارند و احساس ضعف و ناتوانی در آن ها به وجود می آید.

خیانت

خیانت و برآورده نشدن نیازهای عاطفی، جنسی و روانی

در زندگی زناشویی رفع نیازهای عاطفی و به دنبال آن نیاز جنسی و روانی اهمیت بسیاری دارد و اگر برآورده نشود می تواند زمینه را برای طلاق و یا خیانت به وجود آورد.

بسیاری از زوج ها در اوایل ازدواج روابط گرم و صمیمی با هم دارند اما به مرور زمان رابطه آن ها یکنواخت می شوند و ممکن است روابط سردی بین زوجین به وجود آید و درمان نشود و به همین دلیل ممکن است یکی از طرفین به سمت رابطه دیگری کشیده شود و نیازهای روانی، عاطفی و جنسی را با روابط نامشروع و خیانت کردن رفع می کنند.

منبع : ۷ دلیل که پای خیانت را به زندگی مشترک باز می کند

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 ساعت: 3:31

 

طبق آماری که از مطالعات روانشناسان به دست آمده است، مشکلات شایع جنسی در زنان و مردان از مهم ترین مشکلات زندگی است و زوج هایی که به این مشکلات دچار می شوند به احتمال زیاد در مورد این اختلالات با یکدیگر حرف نمی زنند و ممکن است اختلال و مشکل آن ها به خوبی مشخص نشود.

افراد بالغ برای این که به عشق و اعتماد برسند زندگی مشترک را تشکیل می دهند و برای اثبات مجدد هویت و حس رضایت خود به تولید مثل و برای ارضای احساس عاطفی به رابطه جنسی نیاز دارد.

مشکلات جنسی در مردان و زنان

در رابطه هایی که مدت زمان آن کم می باشد و سریع تشکیل شده و از بین می رود، رابطه جنسی تنها برای لذت جسمانی و ارضای هیجانات فرد انجام می شود.

اما برای کسانی که نسبت به یکدیگر تعهد دارند و وارد زندگی مشترک شده اند، رابطه زناشویی اهمیت بسیاری دارد به طوری که اگر فرد نتواند با کسی که دوستش دارد نتواند رابطه جنسی مناسبی داشته باشد دچار احساسات ارضا نشده مانند ناامیدی، خشم و نگرانی می شود.

بسیاری از افراد هستند که از نظر جنسی فعال می باشند، این افراد ممکن است اوقاتی را برای انجام عمل جنسی در نظر بگیرند اما اگر عمل جنسی آن ها طبق برنامه پیش نرود، آن ها نا امیدی های جنسی را تجربه می کنند.

افرادی که از نظر جنسی دچار  ناامیدی می شوند، اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند.

در بسیاری از موارد اختلال جنسی در شرایط کوتاه مدت به وجود می آید و در بعضی موارد ممکن است دیرپا باشد ولی صرف نظر از همه موارد گفته شده، درمان پذیر می باشد.

مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟

در بسیاری از اوقات دو مورد باعث می شوند که ناخشنودی جنسی به وجود آید یکی از آن ها تعداد دفعات عمل جنسی و دیگری رفتارهای می باشد که در زندگی جنسی زوجین به وجود می آید.

زوجین برای این که این مشکلات را درمان کنند باید این موارد را در خود و همسرشان تغییر دهند، در جست و جویی روشی برای درمان آن باشند و برای درمان اقدامات لازم را انجام می دهند. با توافق در مورد نوع یا تنوع در رفتارهای جنسی می توان به بهبود آن کمک کرد.

مشکلات جنسی شایع در مردان چیست؟

مردان ممکن است دچار مشکلات شایع جنسی شوند و مشکلات آن ها ممکن است مربوط به نعوض باشد که باعث می شود مردان در جست و جوی روشی برای درمان آن باشند.

پیشنهاد مشاور: اختلال عملکرد جنسی زنان و مردان

مردان ممکن است مشکلاتی مربوط به انزال داشته باشند، این مشکل در مردان جوان بیشتر دیده می شود، در این هنگام مردان در رابطه جنسی خود دچار مشکل شده و انزال زودهنگام آنان باعث می شود تا در رابطه جنسی خود خشنود نباشد.

مردانی که مشکل انزال دارند نمی توانند به حداکثر میل جنسی خود برسند. مشکل انزال به اندازه دیگر موارد شایع نمی باشد اما این مشکل برای مردان بسیار ناراحت کننده می باشد و مردان سعی می کنند این مشکل را درمان کنند.

نشانه های ناتوانی مردان

  • ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت (اختلال نعوظ)
  • انزال تأخیری با وجود تحریک جنسی کافی (انزال عقب مانده)
  • عدم توانایی در کنترل زمان انزال (انزال زودرس)

مشکلات شایع جنسی در زنان چیست؟

بر اساس مطالعاتی که روانشناسان انجام داده اند، مشکلاتی که در رابطه جنسی زنان به وجود می آید بیشتر به خاطر نارحتی های هیجانی می باشد.

ممکن است زنان در رابطه جنسی خود احساسی مانند ترس یا نگرانی را تجربه کنند و یا زمانی که نزدیکی دارند ناراحتی های مختصر و خفیفی در آن ها به وجود آید.

زنان ممکن است در هنگام نزدیکی احساس ناراحتی داشته باشند  یا مشکل آن ها در رسیدن به حداکثر لذت جنسی باشد و نتوانند ارگاسم را به خوبی تجربه کنند.

زن ممکن است خودش برای رابطه جنسی پیش قدم نشود و هیچ میلی برای رابطه جنسی نداشته باشد اما زمانی که مرد عمل جنسی را شروع می کند او هم با مرد همراهی می کند و حتی ممکن است از آن لذت هم ببرد.

مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟

اما اگر زن گرفتار مشکلی مانند ناراحتی هیجانی باشد، ممکن است از عمل جنسی خود رضایت نداشته باشد و این عمل برای او ناخوشایند بوده و از آن لذت نمی برد.

در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری های جسمی مانند اسپاسم شدید و دیگر بیماری ها شود، در این صورت این بیماری ممکن است مشکلاتی برای افراد داشته باشد زیرا اگر فرد از نظر جنسی لذت جنسی را نبرد و برای رسیدن به لذت جنسی اختلالاتی برای او به وجود می آید.

افراد ممکن است از نظر اختلال در لذت جنسی طیف گسترده ای داشته باشد و این عمل در زنان و مردان متفاوت باشد و میزان آن ممکن است بسیار خفیف یا شدید باشد.

افرادی هستند که اصلا رغبتی به میل جنسی ندارند، آن ها به خاطر فقدان میل جنسی خود و همسرشان به متخصص مراجعه می کنند.

افراد باید علت این عمل را به خوبی بشناسند و بدانند که به چه دلیل به این مشکل دچار شده اند، آیا آن ها به انجام عمل جنسی علاقه ای ندارند یا واقعا فاقد میل جنسی می باشند.

منبع : مشکلات شایع جنسی در مردان و زنان چیست؟

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 3 اسفند 1399 ساعت: 3:59

خبرنامه